TNS Gallup ottaa käyttöön Cisco Systemsin IP-pohjaisen puheratkaisun koko Suomessa

- Järjestelmä soittaa automaattisesti miljoonalle haastateltavalle vuosittain

Lehdistötiedote, 11.12.2006

TNS Gallup siirtyy Cisco Systemsin IP-pohjaisen puheratkaisun (VoIP) käyttämiseen koko Suomessa. Cisco CallManager -järjestelmä otetaan käyttöön TNS Gallupin pääkonttorissa Espoossa ensi vuoden alussa. IP-pohjaisen puheratkaisun alustana toimii TDC Songin tietoliikenneverkko. TNS Gallupin tavoitteena on tehostaa toimintaansa uuden järjestelmän avulla nopeuttamalla puheluita, parantamalla järjestelmän käytettävyyttä, toimintavarmuutta ja äänen laatua. TNS Gallup -konserni on päättänyt maailmanlaajuisesti rakentaa kaikki tulevaisuuden viestintäratkaisunsa Ciscon CallManagerin ympärille.

"Tarkoituksenamme on kesään 2007 mennessä vaihtaa Espoossa sijaitsevan pääkonttorin vanha puhelinjärjestelmä Cisco CallManager -ympäristöön. Tavoitteena on, että toimihenkilöillä on vain yksi puhelin, joka toimii toimitalossamme WLAN -verkossa VoIP-puhelimena ja siirryttäessä toimitalon ulkopuolelle GSM -puhelimena GSM-verkossa", toteaa tuotantojohtaja Markku Luodekari TNS Gallupista.

Puhelinjärjestelmä on keskeinen osa TNS Gallupin toimintaa, sillä yrityksen toiminta perustuu muun muassa puhelimen välityksellä tehtäviin haastattelututkimuksiin. Yrityksessä työskentelee noin 120 puhelinhaastattelijaa, joiden tehtävänä on tehdä puhelimen välityksellä haastatteluita 5-6 tuntia joka päivä. Vuosittain haastattelijat tekevät yhteensä noin miljoona puhelinhaastattelua.

IP-pohjainen puheratkaisu ja Cisco CallManager -järjestelmä ovat olleet käytössä TNS Gallupin Tampereen ja Jyväskylän puhelinhaastattelukeskuksissa jo reilun vuoden ajan. Nyt ratkaisu laajennetaan pääkonttoriin ja vähitellen muihin konsernin toimipisteisiin.

"Lisäksi tekniikka mahdollistaa kotitoimistojen ja myös alihankkijoiden liittämiseen samaan tuotantoympäristöön", kertoo Luodekari.

Uuden järjestelmän ansiosta puhelinhaastattelijoiden ei tarvitse soittaa itse, vaan järjestelmä soittaa puhelut heidän puolestaan. Haastattelija voi siis keskittyä haastattelun tekemiseen. Järjestelmä mahdollistaa myös esimerkiksi puheluiden nauhoittamisen tai musiikkikappaleiden soittamisen esimerkiksi musiikin kuunteluun liittyvien tutkimusten yhteydessä.

"Kyseessä on meidän liiketoimintamme kannalta kriittinen järjestelmä. Jos puhelinjärjestelmä ei toimi tai se on kankea, koko toimintamme on vaarassa. Uuteen järjestelmään olemme olleet erittäin tyytyväisiä, ja siksi haluamme laajentaa sen myös pääkonttoriimme, joka ohjaa tutkimuskeskusten toimintaa", Luodekari kiteyttää.

Lisätietoa:
TNS Gallup
Tuotantojohtaja, Markku Luodekari, puh. (09) 6135 0515 markku.luodekari@tns-gallup.fi

TDC Song
Aluemyyntijohtaja, Jussi Nurminen, puh. 030 9941 jussi.nurminen@tdcsong.fi

Cisco Systems Finland Oy
Tietoliikenneasiantuntija, Sami Laaksonen, puh. 0204 7061 sami.laaksonen@cisco.com

TNS Gallup Oy on täyden palvelun tutkimusyritys, jonka strategiset lähtökohdat ovat tutkimusosaaminen, asiakkaiden toimialasektoreiden tuntemus ja testatut, kansainväliset tutkimusratkaisut. TNS Gallup on osa kansainvälistä TNS-konsernia, joka on maailman suurin kyselytutkimuksiin perustuvan markkinainformaation tuottaja, suurin Euroopassa sekä Pohjoismaissa. TNS:llä on toimintaa yli 110 maassa ja yli 14000 työntekijää. Suomessa henkilöstön lukumäärä on n. 190.

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.

TDC Song (ent. Song Networks) on ollut marraskuusta 2004 lähtien osa tanskalaispohjaista, kansainvälistä TDC-konsernia. TDC:n liikevaihto oli vuonna 2005 noin 46,6 miljardia Tanskan kruunua eli noin 6,2 miljardia euroa. TDC Songin liikeideana on tarjota paras data-, internet- ja puheliikenteen IP-pohjainen ratkaisu yrityksille, yhteisöille ja kumppanien kanssa kotiasiakkaille. Yksilölliset viestintäratkaisut toteutetaan tukemaan ja kehittämään asiakasyritysten liiketoimintaa. www.tdcsong.fi